מדי וט

ל״ג בעומר - חג שמח ולוהט!

לג בעומר
    ל״ג בעומר בפתח ועמו המדורות, העשן הכבד, ההמולה, קולות פצפוצי תפוחי האדמה המושחרים הנהדרים המושחלים על חוטי מתכת ועטופים בנייר כסף ומזון על שיפודי עץ. למעשה, במשפט אחד ציינו את כל הדברים שאנו אוהבים בחג הזה (למעט העשן כמובן) אך בדיוק אותם הדברים שאנו נהנים מהם, הם אלה המהווים סכנה עבור כלביכם הנחשפים אליהם. כאוהבי כלבים, אנו נהנים לקחת את כלבינו לכל מקום אליו אנו הולכים, ובעיקר אם מדובר באירוע משמח בחוץ, בטבע, במקום עם הרבה מרחב, בו אנו מאפשרים לכלבינו להסתובב מעט חופשיים לידינו, אך, למעשה, בל״ג בעומר אנו מסכנים אותם בהיותם בקרבת המדורה.

בראש ובראשונה, אש המדורות היא הגורם המסוכן ביותר לכלביכם. זכרו כי הכלבים מכוסים בפרווה מכף רגלם ועד ראשם, ולכן נמצאים בסיכון גבוה עוד יותר לאש המדורה, ואפילו גיץ קטן או חתיכת נייר עיתון המשמש לבעירה יכולים לגרום להם נזק בלתי הפיך.

העשן, המהווה תוצר לוואי ישיר של בעירת המדורה, והגזים הרעילים שהבעירה מייצרת, העלולים אף להתחזק בנוכחות רוח חזקה, גם הם מסוכנים לכלבים ולא רק לאלה עם בעיות במערכת הנשימה. שאיפת כמות גדולה של עשן מהווה סכנה וגורמת נזק ישיר למערכת הנשימה, ולא רק העשן, אלא גם הטמפרטורה הגבוהה שלו גורמים לפגיעה בריריות ובשערות העדינות של דרכי הנשימה. עשן אף עלול לגרות את העיניים ולגרום לדימוע, לדלקת לחמית ולתחושת צריבה לא נעימה.

ההמולה וקולות השמחה הרבים בל״ג בעומר, שכל-כך מהנים ומובנים לנו, עלולים להבהיל כלבים הרגישים לרעש, בדומה לחרדה מקולות של רעמים הקיימת אצל חלק מהכלבים.

ומה לגבי תפוחי אדמה ושאריות מזון? – אנו יודעים כי גם אם לא ניתן לכלבינו נשנושים מהמזון, הרי שיצר הגרגרנות של הכלבים גובר עליהם והם עלולים לאכול מזון, שאינם רגילים אליו ביומיום ואף בכמויות גדולות, ואלה עלולים לגרום להם לבעיות במערכת העיכול, ואף למצבים של חסימת מעיים או להימצאותם כגופים זרים במערכת העיכול כולל בוושט. ומניסיוננו, אנו רואים אותם כל שנה מיד אחרי ל״ג בעומר.

ועוד מניסיוננו, ולצערנו, אנו נתקלים גם בחוטי מתכת, שיפודי עץ וניירות אלומיניום הגורמים לבעיות חריפות במערכת העיכול או בקנה הנשימה בצורה של גופים זרים, המסכנים את כלביכם, והמחייבים לא פעם ניתוח בטן להוצאתם.

ולכן, למרות של״ג בעומר הוא יום שמחה מסורתי, ולמרות הכיף וההנאה של להיות ביחד עם כלבינו, בעיקר בחיק הטבע ותחת כיפת שמיים זרועי מיליון כוכבים, הרי שמדורות ל״ג בעומר אינן המקום הבטוח והאידיאלי עבור כלבינו. ביום הזה, מומלץ ואפילו עדיף להשאירם בבית. ולאלה מהם הרגישים לרעש - מומלץ להגיף תריסים ולסגור חלונות, להשמיע מוסיקה או אפילו להשאיר טלוויזיה דלוקה עם קולות רקע, אליהם הם רגילים והממסכים את הרעש בחוץ, וגם איזה צ׳ופר או שניים שהם אוהבים.

ל״ג בעומר שמח ובטוח לכם ולכלביכם!